29 Ocak 2016 Cuma

Balmain


(soldan sağa) Adriana Lima, Rosie Huntington-Whiteley, Crista Cober, Isabeli Fontana ve Joan Smalls


   Bugün aslında uzun zamandır merceğim/merceğimiz altıdan olan bir markadan bahsedeceğim, bugüne kadar hiç modadan bahsetmediğimi fark ettim. Moda çok büyük bir okyanus, neresinde tutarsan orasından gitmiyor. Çünkü her an kendi tarzını kendi giydiklerini bir şeylere uyarlamak zorundaymışsın gibi hissedersin. Bazen de bir mankenin üstündekini bire bire aynı şeklinde giyersin. Her gün heran farklı bir şey çıkıyor, bu aynı teknoloji gibi heran yeni gelişmeler olabilen bir şey. Mesela bir ünlü kendi instagram hesabına bir fotoğraf çekip koyuyor, elinde tutuğu şeyin ise bir ürün yerleştirmesi. Hop stoklarda bitiyor o ürün. Herkes onun gibi kombinlemeye çalışıyor.

   Reklam sektörünün başında aslında olayın en büyük temsilcisi instagram, diğer platformlara göre daha görsel bir etki bırakmasından dolayı bu nedenli revaşta. İnstagrama girişi, çok uzun bir süredir olan bişi değil maksimum 2 sene, özellikle son yılda bunu fark eden markalar bunu potansiyel reklam olarak gördükleri için bu işi arttırarak devam ettirmekteler. Bakalım önümüzdeki zamanlarda neler çıkacak.
 

Bella ve Gigi Hadid, Kylie ve Kendall Jenner, Joan ve Erika Smalls

   Lafı dolandırmadan bahsetmek istediğim şey Balmain. Neden Balmain mi? Bahsetmek istememin sebebi aslında beni bu yola getiren şey. Pazarlama taktikleri her zaman dikkatimi çekmiştir. Olivier'ın yaptığıysa oydu ve merceğime yaklaşık bir yıl önce girdi. Aslında Christophe Decarnin'den de bahsetmek isterdim ama onun yerine size geçtiğimiz senelerde yeni kreatif direktoru Olivier rousteing'in Moda pazarında markayı çığ gibi büyütmesini bahsetmek daha tutarlı olur. Sonuçta şu kıştan ayından beri herkes H&M and Balmain koleksiyonunu biliyordur değil mi? Burada bilmeniz önemli, aklınıza kazındı mı? Evet kazındı, o zaman bir pazarlama taktiği işe yaramış demektir.

  
Kim Kardashian, Olivier Rousteing

    "Olivier, 1986 yılında Fransa’da dünyaya geldi. Çocukluğu Fransa’nın beyaz ve kırmızı şarabıyla ünlü Bordeaux şehrinde geçti. Paris, küçük Olivier’in ayak seslerini gençliğe adım atarken duyar gibiydi. Olivier’in tek hayali Paris’e yerleşip büyük bir tasarımcı olmaktı. Bir hayalin peşinden koşabilmek için sadece yetenek yetmez bazen. Onda yetenekten fazlası vardı. Mezun olduktan sonra usta koltuğuna oturmak deyim yerindeyse her yiğidin harcı değildir. Olivier 2003 yılında mezun olur olmaz Roberto Cavalli’nin kreatif direktörlük tahtını ele geçirdi. 5 yıl süren Cavalli hikayesi ardından, genç tasarımcının yolu Balmain ile kesişti." Vogue Türkiye

   Size şimdi olayların bomda gibi patladığı o ana götüreceğim. KARDASHİAN 
Olayların aslında başlama yeri Kanye West ve Kim Kardashian. Belki çoğunuz hatırlar. Balmain Spring/ Summer 2015 Menswear. Erkek giyim olmasına rağmen artık hatır namına mı bilinmez ama Kimye olarak oradaydılar aslında dikkati çeken bir noktaysa bundan sonra başladı. Vogue'da şöyle bir başlık atıldı: "Balmain Ordusuna Onlarda Katıldı" Biz daha olayı tam kavrayamadan Balmain Army/ Balmain ordusu diye bir kavramla karşılamamız yetmezmiş gibi bu sene generallerin bile olduğunu öğrendik, ünlülerin sıraya girdiğini öğrendik. Tabi Olivier'ın Kardashian ailesiyle yakın bağlarının olmasının da bu işin kat kat büyümesine neden oldu. Tamam Kardashianları belki sıradan veya sıkıcı ve hatta utanç verici bulabilirsiniz ama Kylie 49M, Kim 58M, Kendall 47M (Milyon) İnstagram takipçilerinin olduğunu düşünürsek. Bu işin neden patladığını anlamak zor değil.




   Yıllar içinde kendi zevkiyle Balmain'in geleneksel çizgisini harmanlayan Olivier'ın. Yıldızı zaman içinde daha çok büyüdü. Yeni bağlantılar, yeni iş birlikleri derken H&M Balmain ile bu sefer orta sınıf için el işciliğini H&M ile birleştirip. Büyük izdihamları yarattılar, bunu rezillik olarak mı yorumlarsınız hiç bir fikrim yok ama tam bir izdihamdı. Belki de marka reklamlarında Kendall Jenner'ın ve Gigi Hadid'in yer almasındandır, belki de altın altın ışıldayan elbiselerin 300 tl'ye satılmasından mıdır bilinmez. Özel lansımanlar, özel davetler ve daha sonrasında halka açık satış yapıldı. Ama izdihamda kapılarda saatlerce bekleyen insanlar mı dersiniz, izdihamda ezilenler mi dersiniz bin bir olay. 

   Ardın da o sıralarda bütün ünlüleri aynı fotoğraf pozuna sığdıracak bir doğum gününü kutladı. Aslında yazının başından bu yana anlayacağınız gibi hatır işleri ve iyi dostlular ve elbette birazcık yetenekle olacak şeyler bunlar gibime geliyor. Elbette işin aslı yetenek ve eğitimde de yatıyor. Çok dikkatimi çeken bir şey daha eklemek istiyorum tamam elbette şuan Balmain defilelerine çok çok ünlü mankenler çıkıyor ama Christophe Decarnin'da Olivier Rousteing'de Esmod mezunu olduğunu biliyor muydunuz?

   İşte en son Balmain Ordusuna katılan Generaller. Hakikaten Generaller yalnız, eski ve sağlam isimler var aşağıda. İlkbahar/Yaz 2016 koleksiyonu için aslında yine Kardashian'ların aile markası gibi olduğu için yeni sezon için gene Kendall Jenner görmeyi planlarken işler tamamen değişmişe benziyor. Doksanların fırtınalarından çıkagelen üç ziyaretçi karşıladı bizi Claudia Schiffer, Cindy Crawford ve Naomi Campbell. Olivier'ın tamda istediği gibi sexy değil! Güçlü, asil ve cazibeli kadın imajı için biçilmiş kaftan bişiler bunlar.

"Tarzını dört kelimeyle tanımlıyor: lüks, modernite, çeşitlilik ve kalite. Paris’te kurulan Balmain ordusuyla dünyayı ele geçirmeye kararlı. 2015’in ilk aylarında Londra’da açtığı Balmain mağazası, Olivier’in ordusunun Paris dışındaki ilk kale olma özelliğini taşıyor. " Vogue Türkiye







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hadi yaz birşeyler, düşünceni bilelim;